donderdag 10 mei 2012

Het begon met een rieten koffer.

Het begon allemaal met een ritje naar de hergebruik,
ja en toen zag ik een leuke rieten koffer.
Hij is van oorsprong bruin, niet mijn kleur want ik ben alles wit aan het schilderen.
Rieten koffer ging dus onder de kwast door, en zie hier hij is wit.......



Hier bleef het niet bij.
Een oude houten bak, die man lief zijn vader ooit nog had getimmerd.
Deze heeft dus speciale waarde omdat vaders overleden is, ging ook in de metamorfose.


wat cijfers die ik had liggen beplakt met allu-tape,
restjes stof, kantje, een label van een gekocht hartje,
een een tekst stempel.
De bak eerst wit gekalkt met latex, goed laten drogen en weer afgescheurd.


Dana nog een keer op struin, en ja hoor nog 2 kistjes gevonden,
hier hadden ooit kerstpakketten in gezeten en stonden nu voor afval in de schuur.
Als ik ook eenmaal begin is er geen houden meer aan.................




De letters had ik liggen (gekocht bij de kruitvat), deze heb ik eerst zwart geverfd met acrylverf
toen spuitlijm gebruikt en distress powder (weather-worn look) er op gedaan.
Alles verhit en dit was het resultaat.




Nu staan ze te pronken in mijn boekenkast, de boeken zitten er in i.v.m.
het verkleuren door zonlicht.
Alleen de kast moet nog een keer aangepakt (wit)....
XXX Dana






3 opmerkingen:

  1. Zo zeg, jij bent ff lekker b ezig geweest!
    Mooi hoor en zo lekker "rustig" alles in het wit.
    Nu de kast nog, succes ermee......
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooi Dana!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dana ,ik kwam vandaag voor het eerst bij jou kijken,leuk zoals je met die witkwast tekeer gaat maar het wordt er ook allemaal zo leuk van he?Dat rieten koffertje en houten bak zijn erg goed gelukt vind ik,ik kom vaker neuzen hoor!Groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen